Exkurze do Základní školy Angel

21.01.2016 03:45

V prosinci jsme s několika studenty 2. a 3. ročníku bakalářského studia a jednou z našich mentorek navštívili Základní školu Angel v Praze, kde se vyučuje v bilingvních třídách. Viděli jsme výuku v osmém, šestém a třetím ročníku. Návštěva to byla velmi inspirativní, jak lze usoudit z reakcí našich studentů po exkurzi:

·       Jsem vděčná za možnost observace bilingvního vyučování. Nejvíce jsem byla unešená z naprosté přirozenosti v anglickém projevu dětí. Za sebe mohu říci, že mě takovéto akce pomáhají k motivaci pro můj profesní vývoj. Vždy totiž, když vidím, že věci jdou i jinak, hezky, pozitivně a v plné síle, energii a kráse, člověka to nějakým způsobem okouzlí a motivuje.

·       Na prvním stupni jsme viděli hudební hodinu, kde byla společně s třídní učitelkou přítomna i rodilá mluvčí. Sama jsem si formu team-teachingu v rámci svého studia už vyzkoušela a moc se mi líbila. A pokud je možnost zapojit i rodilého mluvčího, to je zkrátka příjemné plus. Myslím si, že hodina, kterou jsme viděli my, byla vedená velice přirozeně a velice hladce. Hodně se mi také líbila hodina v šestém ročníku, kde učitelka podle mě zapojila děti ve všech oblastech jazyka - psaní, mluvení, čtení při doplňování textu a nakonec poslech při práci s krátkým videem

·       Pro mne byla tato exkurze jedinečný zážitek. Hodina u třeťáčků byla opravdu kouzelná. Já sama bych byla ráda, kdybych do takové třídy mohla v dětství chodit. Líbilo se mi, jakým způsobem se učí angličtinu, že mají již od mala možnost učit se od rodilého mluvčího a také to, že nás paní učitelky zapojily do výuky a mohly jsme si s dětmi zazpívat a vyzkoušet si, jak se učí cizí jazyk. Další věc, která mě zaujala, byl projekt žáků 8. třídy, ve kterém měli možnost naučit se a vyzkoušet si prezentování své práce. V rámci projektu tak vlastně propojí spoustu aspektů angličtiny (speaking, writing reading ...), a zároveň se naučí spolupracovat s ostatními žáky. Další věc, která se mi líbila, bylo prostředí školy a její vybavení; že mají děti na chodbě namalované fotbalové hřiště, mají tam žebřiny a tyče na šplhání a ve třídách interaktivní vybavení.

·       Byla jsem velice překvapena úrovní angličtiny, kterou žáci měli. O jejich výslovnosti se mi snad ani nesní, natož o jejich přirozeném projevu. Jsem ráda, že jsem se do školy podívala a přesvědčila se o tom, že je opravdu možné angličtinu učit jinak (a efektivněji), než jsem to zažila já sama. 

·       Tato škola mě naprosto nadchla a jsem vděčná za to, že jsem ji v rámci svého studia mohla navštívit. Pro některé z nás je to určité zpříjemnění, otevření očí, naladění na tu správnou vlnu. Někdy každý z nás potřebuje popostrčit a myslím si, že to nejen mně dalo spoustu zkušeností, nápadů, pohledů na věc a hlavně pozitivních vzpomínek :) vzpomínek na to, že jedna látka, jeden obsah hodiny se může pojmout jinak. Což je důležité. Děkuji za super zkušenost.

Zapsala: Helena Zitková

 

 

Zpět

Kontakt

Student-mentor-tutor

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode