Diskusní téma: různé

  • Datum: 24.10.2019 Vložil: Lenka

    Titulek: Didaktický klub

    Máte fotografie z dalších didaktických klubů?

    Odpovědět

Přidat nový příspěvek

1. didaktický klub - témata k další diskusi

  • Datum: 22.05.2015 Vložil: Helena

    Titulek: Daltonské vyučování

    V dubnu jsme se studenty prvního ročníku bakalářského programu Specializace v pedagogice navštívili v Brně školu, ve které uplatňuj při výuce daltonský plán. Následující řádky obsahují popis zážitků studentů, kteří se exkurze zúčastnili:
    - Viděli jsme pedagogickou specifičnost a odlišnost v organizaci a metodách vyučování; „více“ přátelské vztahy mezi učiteli a žáky, které se projevovaly zejména ve vzájemné důvěře a respektu.
    - Pochopili jsme, že se ve škole s daltonským plánem dbá na samostatnost žáků (pracovní listy, používání encyklopedií, knih a internetu) a velmi jsme ocenili prostor pro individuální péči o žáka.
    - Líbila se nám propojenost a návaznost předškolního a školního vzdělávání; dále také propojenost několika předmětů na jednom pracovním listu; práce učitelů a žáků na společných cílech a velmi jsme ocenili možnost volného pohybu žáků (kdy žáci mohou při práci sedět u stolu, sedět na zemi, ležet, prostě být, kde chtějí).
    - Nejvíc mne zaujaly chodby – plné výtvorů žáků, koutek se stoly; spousta dětí byla venku na chodbách – pro nás velmi překvapivé a obdivuhodné, že mají tu zodpovědnost a sami pracují. Líbila se nám idea specializovaných tříd vybavených pro určitý předmět – jako například učebna zeměpisu, výtvarné výchovy… (zejména z pohledu učitele), kdy nemusí učitel přenášet materiály z jedné třídy do druhé a pro všechny žáky jsou materiály přístupné stále na jednom místě.
    - Celkově prostředí působilo velmi pozitivně, vládla milá atmosféra a byl patrný vzájemný respekt a podpora mezi kolegy, i mezi žáky a učiteli; dále také respekt a akceptování odlišných přístupů jednotlivých učitelů ze strany vedení školy a využívání jejich pozitiv pro děti i kolegy. Každý je něčím přínosem pro celou školu a v takovém prostředí je určitě radost učit.
    Závěrem všem vřele doporučujeme seznámit se vice s principy daltonského vyučování, které může být inspirací pro učitelskou praxi.

    Odpovědět

  • Datum: 25.11.2014 Vložil: Irena

    Titulek: Návrh témat

    V závěru 1. didaktického klubu jeho účastníci navrhli témata k diskusi na dalším klubu, např. plánování hodin; domácí úkoly; využití multimédií ve výuce - internet, mobily, tablety; spolupráce, partnerství nebo konflikty? - učitel x rodič x žák -nakolik má učitel suplovat, co doma chybí? jak si tyto věci nepustit k tělu? školský management, spolupráce, nebo pedagog mezi paragrafy,... O čem byste chtěli hovořit Vy?

    Odpovědět

  • Datum: 28.11.2014 Vložil: Šárka

    Titulek: Re: Návrh témat

    I já velice děkuji za možnost spolupráce a účasti na diskuzích se studenty, pedagogy či didaktickým týmem. Z mé praxe a povídání si s kolegy se jeví jako nejpalčivější téma, co vše musí dnes učitel pojmout v té samé časové dotaci a za stále stejný plat- samotná výuka a všechny aspekty s ní spojené, výchova dětí a spolupráce s rodinou, sebevzdělávání, neustálé inovování výuky - multimédia, rozsáhlá příprava právě s využitím těchto ICT technologií, školení, účast na projektech, "úřednická činnost", ať už ŠVP, TK, projektové dokumenty EU,..., mimoškolní aktivity,... A je toho jistě víc, každý by jistě něco dodal. Nároky na učitelské povolání jsou vyšší a vyšší a role učitele není jednoduše definovatelná.

    Odpovědět

Přidat nový příspěvek

Diskusní téma: jaké informace byste na tomto webu uvítali?

  • Datum: 20.11.2014 Vložil: Michaela

    Titulek: zkouška fungování diskusního fóra :)

    ....děkuji za možnost účasti na včerejším setkání. Přemýšlím, čím bych narychlo přispěla a napadá mě taková aktualita z dění naší školy. Trochu z jiného soudku... Navštívila nás "hygiena". Zajímavé postřehy - děti by měly mít lavice od tabule vzdálené min. 2m. Pokud děti sedí, neměly by mít lokty zvednuté do výšky, neboť pak dochází k nezdravému sezení (ohnutá záda). Tudíž je pak třeba nastavit výšku lavice. Jejich nožky by měly svírat pravý úhel a paty se dotýkají země. Když je den a dostatečné světlo, nesmí být rozsvícená umělá světla. V oknech by neměly být květiny, velké dekorace a rozhodně by neměly viset ve třídách látkové ručníky. Jsou nahrazeny papírovými. Načaté bonbónky, které si děti rozdávají když mají narozeniny, musí být spotřebovány ihned v daný den :) Naše škola naštěstí prošla s pochvalou. To jsou takové nejzákladnější postřehy z porady, které mi utkvěly v hlavě. :) Hezký den a s pozdravem, Míša Vítová.

    Odpovědět

  • Datum: 25.11.2014 Vložil: Irena

    Titulek: Re: zkouška fungování diskusního fóra :)

    Dobrý den,
    děkuji moc za příspěvek, nad některými věcmi prostě zůstává rozum stát :/
    Irena

    Odpovědět

Přidat nový příspěvek

Kontakt

Student-mentor-tutor

© 2014 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode